Ekonomia -

Hornidura-arazoak

Mercedes Vitoriak ekainaren 21etik 25era itxiko du osagaien faltagatik

Egunean 900 ibilgailu inguru fabrikatzeari utziko diote. Jarduera hilaren 28tik aurrera berreskuratuko dute, osagai horien eskuragarritasunaren arabera.

Langileak Gasteizko Mercedes lantegitik irteten. Argazkia: EITB Media.
Langileak Gasteizko Mercedes lantegitik irteten
Langileak Gasteizko Mercedes lantegitik irteten. Argazkia: EITB Media.

N. B. | EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Gasteizko Mercedesek hiru txanden ekoizpena geldiaraziko du ekainaren 21etik 25era erdieroaleen (ibilgailuek kontrol-sistemetan sartzen dituzten txip batzuk) hornidura faltagatik.

Egunean 900 ibilgailu fabrikatzeari utziko dio, txandako 300, beraz, sindikatuen kalkuluen arabera, jarduerarik gabeko bost egun horietan 4.500 ibilgailu inguru fabrikatzeari utziko diote.

Sindikatuen kalkuluen arabera, kopuru hori dagoeneko amaituta dauden baina osatu gabe dauden 5.000 ibilgailuei gehituko zaie. Ibilgailu horiek plantako eta inguruko zelaietan geldirik daude, eta azken osagairen bat instalatu zain daude, bai erdieroale horiek, bai jasogailuetarako plastikozko botoiak.

Geldialdi horrek jasotzen dituen bost lanaldiak langileek hartuko dituzte bere gain, produkzioa eten ahal izateko ezarritako ordu-poltsaren barruan hitzarmenak jasotzen dituen 18 malgutasun-egunen kargura. 

Zuzendaritzak beste zortzi egun gehiago ditu ekoizpena bertan behera utzi ahal izateko, beste neurriren bat ezarri gabe, eta, piezekin ziurgabetasunak eta hornidura-arazoek jarraituz gero, neurri horietara jo dezake.

Sindikatuek deitoratu egin dute, beste behin ere, zuzendaritzarekin izandako bileraren edukia prentsaren bidez jakin izana.

Nolanahi ere, ostegunean, hilaren 24an, jakinaraziko die zuzendaritzak berriro lanean hasiko diren edo beharrezkoa den geldialdia luzatzea, osagaien hornidura faltak bere horretan jarraitzen duelako.

Koronabirusen pandemiaren ondorioz, autoen eskariak eta ekoizpenak behera egin zuen 2020ko lehen erdian. Une horretan, automobilen fabrikatzaileek erdieroaleen eskaerak aldi baterako murriztu zituzten eta txipen hornitzaileek ekoizpen-planak aldatu zituzten.

Orain, eskaria aurreikusi baino gehiago berpizten ari denean (batez ere Txinan), Samsung Electronisc, NXP Semiconductors, SMIC edo TSMC bezalako hornitzaileek (munduko fabrikatzailerik handiena da eta Apple eta Qualcomm ditu bezeroen artean) ezin diote eskariari erantzun.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Euskal Autonomia Erkidegoa Ekonomia Eguneko albisteak Gasteiz Albisteak Mercedes Benz Automobilgintza Euskadin eta Nafarroan