Ekonomia -

GOMENDIOAK

Zer egin nire hegaldia bertan behera uzten badute hegazkin-konpainien greba dela eta?

OCUk zenbait gomendio eman ditu hegazkin-konpainietako lanuzteen ondorioz hegaldietan aldaketaren bat izan dezaketen bidaiarientzat.

Ryanairreko hegazkin bat aireratzen. Artxiboko irudia: EiTB
Ryanairreko hegazkin bat aireratzen. Artxiboko irudia: EiTB
Ryanairreko hegazkin bat aireratzen. Artxiboko irudia: EiTB

EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Uda honetan, kabinako tripulatzaileak grebak egiten ari dira hainbat aire-konpainiatan, Ryanairren eta Easyjeten, kasu, lan baldintza hobeak eskatzeko. Lanuzte horien ondorioz, hegaldi asko bertan behera utzi dituzte edo atzeratu, eta, ondorioz, bidaiari askoren oporrak lausotu dituzte. Zer egin kasu horietan?

Lehenik eta behin, OCUk lanuzteen egutegia kontsultatzea gomendatzen du. Ryanairren, uztailaren 12tik 15era egingo dute greba. Hilabete honetan, beste lanuzte batzuk aurreikusita daude, 18tik 21era bitartean, eta 25etik 28ra bitartean. Easyjeten kasuan, berriz, lanuzteak hilaren 15etik 17ra izango dira, ostiraletik igandera, eta bigarren txanda batean, uztailaren 29tik 31ra.

Gainera, Kontsumitzaileen Elkarteak adierazi du garrantzitsua dela hegaldiaren egoera egiaztatzea konpainiaren edo Aenaren webgunean, hegazkina hartzera aireportura joan aurretik.

Bertan behera utzi dute. Zer egingo dut?

Ezeztapena egiaztatu ondoren, bidaiariak txartelaren zenbateko osoa erreklamatu ahal izango du (airelineak zazpi egunen buruan itzuli beharko du) edo, bestela, lehen abiapuntura itzultzeko hegaldi bat jarri beharko diote ahalik eta azkarren.

Konpainiak azken helmugara eraman behar du bidaiaria antzeko garraio-baldintzetan. Beharrezkoa denean, mantenu-, ostatu- eta garraio-gastuak ere ordaindu behar ditu.

Zer gertatzen da airelineak aldez aurretik jakinarazten badu?

Oro har, konpainiak jakinarazten badu hegaldia bertan behera geratu dela aurreikusitako irteera baino gutxienez bi aste lehenago, ez du bidaiaria konpentsatuko.

Ezeztapena 14 eta 7 egun bitartean jakinarazten badu, bidaiariak kalte-ordaina jasotzeko eskubidea izango du, aurreikusitako irteera baino gehienez ere bi ordu lehenago irten eta helmugara jatorrizko hegaldiarekin alderatuta lau ordu baino gutxiagoko atzerapenarekin iristea ahalbidetzen duen garraiorik eskaintzen ez badu.

Jakinarazpena astebete baino gutxiagon egiten bada, kalte-ordaina jasotzeko eskubidea dago.

Zer gertatzen da hotelarekin edo kontzertu baterako sarrerarekin?

Greba baten ondorioz beste kalte ekonomiko batzuk gertatzen badira, hala nola beste konexio-hegaldi bat galtzea, ordaindutako hoteleko gauak, txangoak edo berreskuratu ezin duen kontzertu baterako sarrerak, erabiltzaileak kalte-ordaina eska diezaioke airelineari, hori egiazta badezake.

Konpentsazioa non eskatu behar da?

Edozein konpentsazio eskatu behar izanez gero, idatziz egin behar zaio zuzenean airelineari, bere web orriaren bidez edo aireportuko mostradorean, inguruabarrak eta data adierazita, edo bidaia-agentziaren edo zerbitzua ordaintzeko erabili zen plataformaren bidez.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Grebak Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak Kontsumitzaileen eskubideak