Ekonomia -
Turismo Azoka
Euskadik bere eskaintza turistikoa aurkeztu du Fiturren, eta turismo arduratsu eta jasangarria bultzatuko du
Euskadiren standa tradizioa eta modernitatea uztartzen dituen txalaparta handi gisa diseinatutako 900 metro koadroko gune berritzailea izango da.
EITB MEDIA
Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak 2025eko Nazioarteko Turismo Azokarako (Fitur) proposamena aurkeztu du astelehen honetan. Azoka urtarrilaren 22tik 26ra egingo da, Madrilen.
Euskadik 900 metro karratuko stand berritzaile bat izango du, tradizioa eta modernitatea konbinatzeko diseinatua, eta jasangarritasunarekin duen konpromisoa eta sektoreko profesionalen lana nabarmentzera bideratua.
"Turismoa beste sektore batzuen suspertzailea da, hala nola garraio, kultura eta merkataritzarena. Arrakastaren oinarria eredua jasangarria izatea da, bisitarien, sektoreko profesionalen eta herritarren arteko oreka lehenesten duena", esan du Hurtadok.
Aurtengo Fiturren, Euskadik sentsibilizazio-kanpaina bat aurkeztuko du turisten eta egoiliarren arteko bizikidetza sustatzeko, eta, horrez gain, Euskadiko Turismoaren Kode Etikoa finkatuko du; dagoeneko, 800 enpresak baino gehiagok egin dute bat harekin. Kode horrek trebakuntza, ebaluazioa eta auditoriak barne hartzen ditu, iraunkortasunarekiko eta kalitatearekiko konpromisoa indartzen dutenak, sailburuak nabarmendu duenez.
Standaren diseinua txalaparta handi batean oinarrituko da, eta pantaila interaktiboak izango ditu, Grand Tour Euskadi Basque Country promozionatzeko. Zortzi etapako ibilbidea da, eta ekoturismoko, zikloturismoko, turismo industrialeko, familia-turismoko eta turismo gastronomikoko esperientziak nabarmentzen ditu. Gainera, turismoaren desestazionalizazioa eta bisitarien birbanaketa sustatu nahi ditu lurralde osoan.
Hurtadok azpimarratu du Fitur plataforma garrantzitsua dela turismo sektorearentzat. Aurreko edizioan 800 bilera profesional baino gehiago egin ziren, eta 2025ean kopuru hori gainditzea espero dute. Gune horretan, streaming bidez, 25 instituzio eta enpresak baino gehiagok egingo dituzte aurkezpenak, bilera-eremu zabalago batean.
"Euskadiko turismoa zifraz harago doa; gizarte kohesionatuago eta orekatuago bat eraikitzeko tresna da", amaitu du sailburuak, eta herritarrei ekonomikoki, kulturalki eta sozialki mesede egingo dien turismo arduratsuarekiko konpromisoa berretsi die.
Hurtadok Sailaren turismo-estrategiaren arrakasta nabarmendu du. Eskaria urtarokotasuna baztertzeko eta nazioarteko bisitari gehiago erakartzeko helburuei garrantzi berezia eman nahi izan die, EAEra datozen turistek egonaldi luzeagoa eta gastu handiagoa egiten baitute jada.
Hala, azpimarratu du "datuek" bermatzen dutela Basquetourren inbertsioen "errentagarritasuna" eta kudeaketa ona; izan ere, Euskadin turismoak % 4 egin zuen gora azarora arte, baina udako hilabeteetan igoera % 1,4koa baino ez zen izan, eta urteko gainerako hilabeteetan % 5,4koa; nazioarteko turista kopurua % 7 igo zen, eta Estatukoak, berriz, % 0,7.
"Bost hilabetez jarraian, maiatzetik irailera, nazioarteko turista gehiago izan ziren, Estatukoak baino", azpimarratu du sailburuak, eta Euskadi "nazioartean ezaguna, bereizia eta kalitatezkoa" dela esan du.