Ekonomia -
Kontsumoa
Facuak Eroski salatu du online salmentetan % 10eko igoera ezartzeagatik
Eroskik ukatu egin du erosketa telematikoetan prezioaren igoera arbitrarioa aplikatzen duenik; aitzitik, azaldu du online eskaeraren zenbatekoarekiko % 10eko baimen gehigarria eskatzen duela, ontziratu gabeko produktuetan "egin daitezkeen doikuntzengatik".
Agentziak | EITB Media
Facua Kontsumitzaileak Martxan elkarteak Eroski salatu du Espainiako Gobernuko Eskubide Sozial, Kontsumo eta 2030 Agenda Ministerioaren aurrean, webgune bidezko erosketetan % 10eko garestitzea aplikatu duela eta organ erantsitako produktuen "prezioa aldatu daitekeelakoan".
Eroskik ukatu egin du erosketa telematikoetan prezioa modu arbitrarioan igotzen duenik, Facuak salatu duen bezala; aitzitik, eskaeraren zenbatekoaz gain, % 10eko baimena eskatzen duela azaldu du, "pisu aldakorreko produktuetan (ontziratu gabekoetan) egin daitezkeen doikuntzengatik, horren kopuru zehatza apur bat alda baitaiteke".
Kontsumitzaileen elkarteak ohar bidez jakinarazi duenez, bezeroak internet bidezko erosketa egiten duenean, prozesuaren azken urratsean, zenbatekoari % 10eko igoera ezartzeko aukera onartu behar du.
Facuaren ustez, garestitze hori "abusuzko praktika" bat da, azken pausora arte —erosketa gauzatu arte, alegia— horren berri ematen ez delako.
Modu horretara, supermerkatuak aukera du igoera "modu arbitrarioan" aplikatzeko, baldin eta erositako produktuak garestitzen badira.
Elkarteak gogorarazi duenez, Kontsumitzaileen Defentsarako Legearen arabera, kontsumitzaileak "argi eta aldez aurretik" jakin behar du erostera doan produktu eta zerbitzuaren "guztizkoa, zergak eta tasak barne".
Hori horrela, Eroski legea urratzen ari ote den ikertzeko eskatu dio Ministerioari.
Bere aldetik, Eroskik ukatu egin du prezioak modu arbitrarioan igotzen dituenik, eta argitu du eskaeraren zenbatekoaren % 10eko baimena eskatzen duela, eta horrek ez dakarrela "bezeroarekiko kargu gehigarririk"; izan ere, azaldu duenez, benetako kobrantza eskaera entregatzen den egunean egiten da, eta azken eskaerari dagokion zenbateko zehatza baino ez du fakturatzen, bezeroari ematen zaion erosketa-tiketan agertzen den bezala.
Gainera, Eroskiren arabera, sektorean ohikoa den prozedura eta praktika bat da, Europako PSD2 erregulaziotik (2015/2366 Zuzentaraua) eratorria. Horren trantsizio-aldia 2020ko abenduaren 31n amaitu zen, eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera sartu zen indarrean.
Hala, erosketak ordaintzeko prozesuaren aldaketa zuzentarau hori indarrean sartzearen ondorioz ezarri zen. Zuzentarau horren arabera, bezeroei jakinarazi behar zaie beren eskaera telematikoengatik kobratzeko baimena ematen duten gehieneko zenbatekoa.
Aldaketa hori 2021eko urtarrilean jakinarazi zitzaien Eroskiren bezero guztiei posta elektronikoz, Eroskik "gardentasunaren alde" egindako apustuaren barruan.