Gizartea -
Zirkulazioa
Argi berdea, abiadura-muga aldatzeari atea irekitzen dion legearentzat
Aldaketak, ekainera arte prest izango ez den araudian. PPren gehiengo absolutuak legea aurrera ateratzea ahalbidetuko du, baina ez du oposizioaren babesa jaso, horrek dirua bildu nahia kritikatu du.
Erredakzioa
Kongresuko osoko bilkurak argi berdea eman dio Trafiko Legearen erreformari ostegun honetan. Araudi honen historian 18. da, eta abiadura mugen aldaketari atea irekitzen dio, halere, aldaketa horiek ez dira sartuko ekainera arte prest egongo ez den araudian.
Senatutik datorren testua oraindik bozkatu ez den arren (Behe Ganberako osoko bilkuraren amaieran izango da), PPren gehiengo absolutuak legea aurrera ateratzea ahalbidetuko du, baina ez du oposizioaren babesa jaso, horrek Gobernuak onartzeko presak eta dirua bildu nahia kritikatu du, besteak beste.
Erreforma ez da indarrean sartuko Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hilabete bat pasatu arte, abiaduran edota haurren erretentzio sisteman egin daitezkeen aldaketak salbu, Zirkulazio Araudiaren etorkizunean erregulatuko baitira, eta horren izango da.
Abiadura-muga berriak
Araudiak abiadura muga berriak hartuko ditu, eta, onartzekoan, autobiatan eta autobideetan 130 km/h-ra pasatuko litzateke, gune egokietan eta baldintza zehatzetan.
Hiriarteko gainerako errepideetan, abiadura 10 km/h murriztuko da, eta hirietako hainbat kaletan ezin izango da 20 edota 30 km/h baino gehiagora zirkulatu.
Trafikok azaldu dutenez, egungo mugek indarrean jarraitzen dute, eta berriak Araudia onartzean aplikatuko direla gaineratu du.
Haurren erretentzio sistemak
1,35 metro baino gutxiago neurtzen duten haurrek erretentzio sistemak erabiltzeko obligazioa ere ekainean sartuko da indarrean. Halaber, ezin izango dute aurreko eserlekuetan joan, sistema hori erabili arren, atzealdeko guztiak adingabez beteta egon ezean.
Hilabete barru, 16 urte baino gutxiago dituzten pertsonek bizikletan doazenean kaskoa eraman beharko dute herrian daudenean, eta errepideetan adin guztietakoek bete beharko dute araua.
Zigorra, radar detektagailuak erabiltzeagatik
Hilabete batean, radar detektagailuak erabiltzeak zigorra izan ahalko du: 200 euroko zigorra eta gidabaimenean 3 puntu kentzea. (Inhibitzaileak dagoeneko debekatuta eta zigortuta daude, 6.000 eurorekin eta 6 punturekin).
1.000 euro, drogaren efektupean gidatzeagatik
Denboraldi horretan, 1.000 euroko zigorra jarriko zaio legez kanpoko drogen efektupean gidatzen ari denari, medikuak hala aginduta eta helburu terapeutikoagatik hartzen direnean izan ezik (adibidez, metadona).
Onartzen den alkoholemia tasaren bikoitza duten edota urtebetean arau-hauste bera egin duten gidarientzat ere zigor bera (1.000 euro) ezarriko da. Gainerako kasuetan, 500 euro izango dira.