Gizartea -

N121A

N-121-A errepidea autobia bihurtzearen alde egin du garraio sektoreak

N-121-A errepidetik igarotzen den trafiko astuna A-15 errepidera desbideratuz gero 2.800 ibilgailuk egin beharko lituzketen 40.000 kilometro gehigarriak salatu dituzte garraiolariak.

Garraioak eta logistikak BPGren % 4,25a osatzen dute Nafarroan. Argazkia: EiTB.
Garraioak eta logistikak BPGren % 4,25a osatzen dute Nafarroan
Garraioak eta logistikak BPGren % 4,25a osatzen dute Nafarroan. Argazkia: EiTB.

Agentziak | Erredakzioa

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Garraioaren sektoreak N-121-A autobidea etorkizuneko "behin betikoko" autobide bihurtzearen alde egin du, ostiral honetan prentsaurreko batean azaldu dutenez, errepidearen inguruan sortu den arazoaren aurrean eta gaur egun bertatik igarotzen den trafiko astuna A-15era desbideratzeko aukeraren aurrean.

Desbideratze hori beteko balitz, 2.800 ibilgailuk "egunero, munduari itzulia egin" beharko luketela salatu dute enpresariek, eta 40.000 kilometro gehiago egin beharko lituzketela.

Baina hori ez da sektoretik adierazi duten arazo bakarra; izan ere, Ignacio Orradre Aneteko idazkari nagusiak adierazi duenez, kilometro kopurua handitzeak 32,92 euro gehiago ekarriko lekieke ibilbide bakoitzeko, 25 minutu edo gehiago ilarak egonez gero, eta garraiolari askok "beren etxeetara iristeko aukerarik ez izatea".

Gainera, Orradrek gaineratu du garraio kostu handiagoak Nafarroako produktuen lehiakortasun txikiagoa eragingo lukeela merkatuan, eta Jose Antonio Sarria Nafarroako Enpresaburuen Konfederazioko presidenteak gai "oso garrantzitsuta" da hori, "azpiegitura ona" izanez gero produktuak modu eraginkorrean bidali daitezkeelako.

Bestalde, Antonio Monzo Tradisnako presidenteak adierazi du arriskutsua izango litzatekeela ibilgailu bakoitzeko 40 tona gehiago eramatea A-15eko orografia "arriskutsua", eta eragin negatiboa izango lukeela N-121-A errepideko lokaletan eta gasolindegietan; izan ere, egunean 900.000 litro gasolio saltzeari utziko liokete Nafarroan.

Era berean, Monzok azpimarratu du, Foruzaingoaren datuen arabera, hildako bat bakarrik eragin duela ibilgailu astun batek azken lau urteetan, eta ziurtatu du "kamioirik ez izateak gehiegizko konfiantza eta distrakzioak" sortzen dituela, eta horrek heriotza kopurua handitzea dakarrela.

Sektoreak ontzat jo ditu Gobernuak N-121-A errepidean orain arte proposatutako neurriak, baina nahiago du errepide hori "prestazio handiko" autobia bihurtzea, eta hori "positiboa" da Nafarroako ekonomiarentzat, Frantziara zuzenean Urrugnetik joateko aukera izango lukeelako.

Garraioak eta logistikak BPGren % 4,25a osatzen dute Nafarroan, hau da, 862 milioi euroko mozkina, eta sektore horretan "funtsezkoa" da; izan ere, 8.800 pertsona enplegatzen ditu 2.468 enpresatan eta autonomotan, eta merkantziaren % 95 mugitzen du errepidez.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafikoa Nafarroa Gizartea Eguneko albisteak Albisteak A-15 autobia