kultura
Giza ondarea eta inmateriala
Royal Academyren buruhaustea: 130 langile ala Michel Angeloren Taddei Tondo.
Artelana saldu lanpostuak salbatzeko. Hori da akademia horretako hainbat kidek proposatu dutena. Ondare publikoaren eta museoen funtzioren inguruko gogoeta ekarri du Haizea Barcenillak.
-
Michel Angeloren Taddei Tondo. Wikimedia.
9:33 min
Londresko Royal Academy museoan. 1768 an eraikia, bere erakusketa iraunkorra Britainia Handiko arte bildumarik garrantzitsuena da, hamezortzigarren mendez geroztiko lanetatik garaikideenetara daude hor. Irabazi asmorik gabeko museo pribatua da izatez, politikoki independientea, 85.000 kideko elkarte bate babesa du, gidaritzan ditu, goi mailako margolari, eskulturgile, arkitekto guztira 80 akademiko. Covid 19aren krisiarekin ekonomikoki kinka larrian da museoa eta orain erabaki irmo bat hartu beharrean daude: 130 lanpostu galdu edo bildumako pieza baliotsu bat saldu eta lanpostu horiei eutsi. Hortik ondare publikoa eta giza ondarearen arteko orekari buruzko eztabaida sortu da, museoen funtzioaz, lehentasunez... horretaz aritu da ahots gorako gogoetan Haizea Barcenilla, EHU-n Artearen historiako irakaslea, arte komisario eta kritikoa.