Ekonomia -

KORONABIRUSA

Kontsumo Ministerioak 17 airelinea eramango ditu auzitegietara

Itzulketen inguruko informaziorik ez ematea egotzi die konpainia horiei. Europako araudiaren arabera, enpresak bonu bat eskaintzeko aukera du, baina "kontsumitzaileak du azken hitza".

Europako araudiak zazpi eguneko epean ezartzen du dirua itzultzeko eskubidea. Argazkia: Pixabay.com
Hegazkin bat
Europako araudiak zazpi eguneko epean ezartzen du dirua itzultzeko eskubidea. Argazkia: Pixabay.com

AGENTZIAK | ERREDAKZIOA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Espainiako Kontsumo Ministerioak merkataritza-arloko auzitegietara eramango ditu ustez jardunbide komertzial desleialak egiten ari diren 17 hegazkin konpainia, konpainiak hegaldi bat bertan behera uzten duenean bezeroei dirua itzultzeko duten eskubideari buruzko informazioa ez ematea egotzita.

Hain zuzen ere, Kontsumoaren arabera, konpainia horiek jardunbide komertzial desleiala egiten ari dira, zazpi eguneko epean dirua itzultzeko eskubideari buruzko informaziorik eman ez dutelako, Europako Erkidegoko araudiak eta Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Defentsarako Lege Orokorrak hala agintzen baitu.

Kontsumo Ministerioak salatutako 17 hegazkin konpainiak hauek dira: Air Europa, Air France, Binter Canarias, EasyJet, Eurowings, Iberia (Iberia Express eta Air Nostrum), Jet 2, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Ryanair, Scandinavian Airlines (SAS), Transavings, Thomson Airways (TUI), United Airlines, Volotea eta Wizzair.

Kontsumok bide horretara jotzen du erabiltzaileak babesteko, eta justiziara jotzen du orain eta etorkizunean zenbait airelinearen jardunbide komertziala bertan behera uzteko.

Halaber, Alberto Garzonek zuzentzen duen Sailak kontratu guztiak baliogabetzat jotzeko eskatu du, baldin eta bidaiariek itzulketaren ordezko bonua onartu badute, hegazkin-konpainiak erabiltzaileari eskubide horren berri eman ez badio eta bonoa aukera bakar gisa eskaini badu.

Bibiana Medialdea Kontsumoko zuzendari nagusiak La Sextan esan du Ministerioan "zantzu asko" dituztela dirua itzultzeko eskubidea ezin dutela erabili hegazkin konpainietako kontsumitzaileek.

Europako erregelamenduaren arabera, enpresak bonu bat eskaintzeko aukera du, baina "kontsumitzaileak du azken hitza", Medialdeak esan duenez; izan ere, azken horrek itzulketa nahiago badu, eskatu eta zazpi eguneko epean jaso dezake.

Duela bi aste, COVID-19ak eragindako pandemia ikusita, eta herritarren mugikortasun-murrizketak direla eta, Alberto Garzon Kontsumo ministroak gutun bat bidali zien airelineei, euren betebeharrak gogorarazteko.

Batzordeak hegazkin-konpainiek bonuak jaulkitzeko baldintzak azpimarratu zituen, pandemiaren testuinguruan bertan behera utzitako bidaia konbinatuak eta garraio-zerbitzuak itzultzeko aukera gisa.

Garzonek konpainiei jakinarazi zien Kontsumok "jardunbide txar" hori ikusi zuela, eta dirua itzultzeko eskubidea zuzentzeko eta gauzatzeko eskatu zuen, baina ez da erantzun positiborik egon, eta epaitegietara jotzea erabaki du.

Kontsumoren ustez, "bidaiariei bonu trukagarriak eskaintzean airelineek informazio garrantzitsurik ez emateak jardunbide komertzial desleiala dakar, onespenean akats argia eginez eta araudia urratuz".

Espainiako araudiaren arabera, merkataritza desleiala arau-hauste larria da kontsumitzaile eta erabiltzaileen defentsaren arloan.

Gainera, Lehia Desleialari buruzko Legeak honako hau ezartzen du: "Desleialtzat jotzen da hartzaileak bere portaera ekonomikoari buruzko erabaki bat hartzeko edo hartu ahal izateko beharrezkoa den informazioa ez ematea eta ezkutatzea, horren arrazoia behar bezala jakinda.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Osasuna Espainiako Gobernua albisteak Ekonomia Eguneko albisteak Albisteak Kontsumoa Bidaiak 2023 COVID kasuak