Ekonomia -

kontsumoa

OCUk ohartarazi du 2020an prezioak % 2,6 garestitu zirela Black Friday-n

Elkartea 2.500 produkturen baino gehiagoren prezioak aztertzen hasi da, Black Friday aurreko hilabete osoan zehar duten bilakaera erreala ikusteko. Gainera, kontsumitzaileei gomendatu die beherapen deigarriak dituzten iragarkiez ez fidatzeko.

OCUk iragarkietako beherapen deigarriez ez fidatzea gomendatu du. Artxiboko argazkia: EITB Media
OCUk iragarkietako beherapen deigarriez ez fidatzea gomendatu du. Artxiboko argazkia: EITB Media
OCUk iragarkietako beherapen deigarriez ez fidatzea gomendatu du. Artxiboko argazkia: EITB Media

agentziak | eitb media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Elkarteak (OCU) ohartarazi duenez, iaz % 2,6 igo ziren prezioak, bataz beste, Black Friday-n.

Hori dela eta, elkartea 60 dendatako 2.500 produkturen baino gehiagoren prezioak jarraitzen hasi da, Black Friday hasi aurreko hilabete osoan zehar duten bilakaera erreala ikusteko. Hala, beherapen kopurua eta horien balioak egiaztatuko dituzte, gehiegikeria posibleak salatzeko.

OCUk sei urte daramatza saltokietako prezioen gaineko kontrola egiten. Nabarmendu duenez, beherapenak ez dira ohikoena, eta denda batzuek prezioak areagotu egiten dituzte egun horietan.

2020an, beherapen handiak iragartzen zituzten kanpainak gora behera, produktuen % 19k bakarrik jaitsi zituzten prezioak Black Week izenekoan, eta % 28k, aldiz, igo egin zituzten.

Denda batzuetan, Black Friday-ren astean zehar arakatutako produktuen erdiak baino gehiago aurreko asteetan baino garestiagoak ziren, hala nola Worten-en (% 51), Fnac-en (% 52) edo Electrodomésticos web-en (% 73).

Prezioa jaitsi zuten produktu gehien izan zituzten kategoriak aurikularrak, txigorgailuak eta telefono mugikorrak izan ziren baina, betiere, gehiago izan ziren igo zutenak.

Beherapenik nabarmenenak 'wearable' gailuetan eta bozgorailu eramangarrietan aurkitu zituzten, eta imprimagailuek, labeek eta telefono mugikorrek izan zituzten igoera gehien.

Horregatik, OCUk kontsumitzaileei gomendatu die beherapen deigarriak dituzten iragarkiez ez fidatzeko, eta gogora ekarri du promozio orotan jatorrizko prezioa agertu behar dela beheratutakoaren alboan, beherapenaren portzentajea edo biak bestela.

Gainera, elkarteak gogora ekarri du legeak ez duela baimentzen akastun produkturik beheratuta saltzea. Halabeharrez adierazi behar da salgai-hondarrak direla edo akatsen bat dutela. Edonola ere, Internet bidez erosi badira, 14 egunetako epea dago poduktua itzultzeko, eta bi urteko bermea izango du.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Ekonomia 2024 Gaurko titularrak Gaurko azken ordukoa Kontsumoari buruzko albisteak Black Friday Neguko beherapenak