Gizartea -

Hezkuntza

Nafarroako Justiziak Irabia-Izagako Batxilergoko kontzertuaren iraungitzea ere utzi du bertan behera

Joan den astean Miravalles-El Redin ikastetxearekin egin bezala, Administrazioarekiko Auzietako Salaren ustez, "Hezkuntza Sailaren erabakiak konpondu ezinezko edo konpontzen zailak diren kalteak eragin ditzake".

Irabia-Izaga ikastetxea. Argazkia: Google maps
Irabia-Izaga ikastetxea. Argazkia: Google maps
Irabia-Izaga ikastetxea. Argazkia: Google maps

EITB Media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Nafarroako Justizia Auzitegi Nagusiak, Miravalles-El Redinekin egin zuen bezala, bertan behera utzi du, kautelaz, Irabia-Izaga ikastetxeari zegokion Batxilergoko hezkuntza-ituna, Foru Gobernuko Hezkuntza Departamentuak erabakitakoa, hezkuntza berezituari eutsi ziolako.

Joan den astean Miravalles-El Redin ikastetxearekin egin bezala, Administrazioarekiko Auzietako Salak uste du Hezkuntza Departamentuaren erabakiak "konpondu ezinezko edo konpontzen zailak diren kalteak" eragin ditzakeela.

Administrazioarekiko Auzien Salak erabaki du errekurtsogileek banku-abal bat jartzea, "itun horrek dakarren laguntza publikoaren zenbateko baliokidea modu solidarioan bermatzeko adinakoa".

Erabaki judizial horren aurka berraztertzeko errekurtsoa aurkez daiteke Nafarroako Auzitegi Nagusian bertan. Izan ere, Hezkuntza Departamentuak iragarri du errekurtsoa jarriko duela Miravalles-El Redin ikastetxeari buruz dekretatutako kautelazko etenaldiaren aurka.

Irabia-Izaga ikastetxeari buruz gaur jakinarazitako autoan, Salaren ustez, "iraungitzearen ondorioak kuantitatiboki eta kualitatiboki oso garrantzitsuak dira, eta behin erabakia hartuta oso zaila edo ezinezkoa litzateke lehengoratzea edo konpontzea; izan ere, alde batetik, oso ondorio estrukturalak dira, eta orain arte nola garatzen ari ziren ikusita, nekez lehenera daitezke".

Auzitegiak esanetan, ituna iraungitzearen ondorioak, zentzu hertsian, esparru ekonomikoan ez ezik, batez ere, eremu objektibo batean (hezkuntzakoa) eta subjektiboan (ikasle adingabeak) proiektatzen dira, garrantzi berezia baitute eta administrazio-egintzak azkentzen dituen laguntza publikoak horietara zuzentzen baitziren orain arte.

Salaren iritziz, finantzaketa publikorik gabeko eredu berrira egokitzeak errekurtsoaren helburu legitimoa zapuztu dezake.

Magistratuek ondorioztatu dutenez, administrazio-egintza gauzatuz gero, hezkuntza-eredu berri batera egokitu beharko litzateke (hezkuntza mistoa), ikastetxeen eta taldeen osaera eta egitura-antolamendua berrantolatu, eta, egoera berriari aurre egin ezingo lioketen ikasleak beste ikastetxe itundu edo publiko batzuetan birkokatu beharko lituzkete.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Nafarroa Gizartea Eguneko albisteak Albisteak Nafarroako Gobernua Hezkuntza Nafarroako Justizia Auzitegi Nagusia