Gizartea -

Epaiketaren bigarren saioa

Fiskaltzak isun eskaera murriztu dio motozalea harrapatu zuen Bilboko udaltzainari

Udaltzainaren "arduragabekeria" izan zela uste du fiskalak, semaforoa gorri zeharkatu zuelako, baina biktimarena ere bai, "abiadura-muga bikoiztu zuelako eta zilindrada handiko motor baterako baimenik ez zuelako".

Motozalea harrapatu zuen udaltzaina epaiketan zehar. Irudia: EITB
Motozalea harrapatu zuen udaltzaina epaiketan zehar. Irudia: EITB
Motozalea harrapatu zuen udaltzaina epaiketan zehar. Irudia: EITB

Agentziak | EITB Media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Fiskaltzak 10 hilabetetik 4 hilabetera murriztu du Bilboko Udaltzaingoari egindako isun eskaera, eguneko 8 euroko kuotarekin, gidatzen ari zen patruila-autoak hildako motor-gidari baten aurka talka egitean zuhurtziagabekeriazko homizidioa egotzita. Izan ere, udaltzainaren "arduragabekeria" izan zela uste du fiskalak, semaforoa gorri zeharkatu zuelako, baina biktimarena ere bai, "abiadura-muga bikoiztu zuelako eta zilindrada handiko motor baterako baimenik ez zuelako".

Bizkaiko Lurralde Auzitegiak Bilboko udaltzainaren aurkako epaiketaren bigarren saioa egin du gaur, 2019ko abenduaren 28ko goizaldean motorzale bat hiltzea egotzita.

Gaurko saioan, ikerketaz arduratu ziren ertzainek deklaratu dute, bai eta bi aditu independentek ere, inplikatutako ibilgailuen abiadurak zehazteko. Aditu horiek gai horri buruzko txosten bana egin zuten, hildakoaren familiak eta defentsak eskatuta.

Ertzainek zehaztu dutenez, motozikleta 62 kilometro orduko abiaduran zihoan, eta patruila-autoa 44 km/h-ko abiaduran, talka gertatu zen bidegurutzera hurbiltzeko unean, eta 22 km/h-ko abiaduran, talka gertatu zen unean, "bi aldiz frenatu ondoren".

Bestalde, hildakoaren familiak agindutako abiadurei buruzko txostena egin zuen adituak adierazi duenez, polizia-autoa 41,2 kilometro orduko abiaduran zihoan, eta motozikleta 59,12 km/h-ko abiaduran talka gertatu zenean. Defentsak eskatuta egindakoak, berriz, zehaztu du motorrak "60 km/h-tik gorako abiadura" zeramala, eta udaltzainen ibilgailuak 37,2 km/h-koa. Hala ere, patruila-autoaren "talka-abiadura" 27 km/h-koa izan zen, abiadura 32 km/h-ra murriztu zuelako lehen balaztada baten ondoren.

Lekukoen deklarazioak eta adituen txostenak amaitu ondoren, aldeek behin betiko ondorioak azaldu dituzte.

Akusatuaren defentsa ados agertu da Fiskaltzak eskatutako zigorrarekin, eta Bilboko Udalaren ordezkariak, arduradun zibil gisa aurkeztu denak, bat egin du defentsaren eskakizunekin. Akusazio partikularrak, ordea, lau urteko kartzela-zigor eskaerari eutsi dio zuhurtziagabekeriazko homizidio larriagatik.

Hain zuzen ere, akusazio partikularraren abokatuak zalantzan jarri du udaltzaina "larrialdiko esku hartze batera" joan izana, eta hala balitz, "zirkulazio arauak bete" egin behar direla gogorarazi du.

Gainera, motorzalearen abiadurari buruz esan duenez, "semaforo gorri bat urratuz jasotzen den istripu baten ondorioa ezin da izan motorrarena izatea errua, motorra 60 kilometro orduko abiaduran zihoalako"; izan ere, "semaforoa errespetatu izan balitz ez zen zer gertatuko" edo patruila-autoa "lehentasunezko argiarekin joan izan balitz".

 

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafiko Istripuak Bilbo Bizkaia Epaiketak Gizartea Eguneko albisteak Albisteak