Ekonomia -

'Euskal Y' sarea

Esleitu gabeko tarteak esleitzeko eskatu dio Jaurlaritzak Gobernuari

Ana Oregik 'Euskal Y' sarean esleitu gabe dauden tarteak esleitzeko eskatu dio Espainiako Gobernuari. Bestalde, EAEko hiru aireportuen ardura bere gain hartzeko asmoa agertu du.

Erredakzioa

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

'Euskal Y' abiadura handiko trenaren esleitu gabeko tarteak esleitzeko eskatu dio Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburu Ana Oregik Gobernu zentralari, baita Euskadiko probintzietako hiriburuetako bakoitzean "trenbide sare berriaren sarrera" definitzeko ere.

Executive Forumek antolatutako gosari informatibo batean, Oregik azpimarratu du barne-mugimenduak erraztea eta kanpoaldearekin loturak hobetzea "lehiakortasunerako ezinbesteko baldintzak" direla, eta kezkati agertu da Burgos-Gasteiz zatian abiadura handiko lotura bat falta dela eta.

Administrazio publiko guztiei eragiten dieten "zailtasun ekonomikoak" gorabehera, Eusko Jaurlaritza "erantzukizun osoz, hierarkizatuz eta, hartutako konpromisoak bete ahal izateko, inbertsioak lehenetsiz" ari dela lanean esan du sailburuak. Izan ere, euskal trenbide sare berria "lehentasuna" dela uste du Urkulluren Gobernuak.

"Ez dut gutxiago espero Espainiako Gobernuarengandik", aitortu du Oregik, baina, krisia dela eta, Espainiako Gobernuak dituen zailtasunak ulertzen dituela gehitu du. Testuinguru horretan, "sailik kaltetuenak gehien inbertitzen dutenak, azpiegituretakoak" direla aipatu du, zerbitzu sozialak mantentzea baita helburua.

Aitzitik, 'Euskal Y'aren kasuan, "Estatuko Aurrekontu Orokorretan kreditu gehiago eta inbertsio gehiago" behar direla azpimarratu du Oregik, lan erritmoa eta bukatzeko datak mantendu ahal izateko. Gainera, proiektu horretan, "handikeria arkitektonikoen aurretik, zerbitzuaren funtzionalitatea" defendatu behar dela adierazi du, "gastuak asko arrazionalizatzea" beharrezkoa baita.

EuskoTreni buruz mintzatuta, sailburuak adierazi du Eusko Jaurlaritzak ez duela zerbitzua pribatizatzeko asmorik, eta euren helburua "bikoizketak eta eraginkortasunik eza" ezabatzea direla azaldu du.

Forondako aireportua

Bestalde, Jaurlaritzak EAEko hiru aireportuen (Bilbo, Foronda eta Hondarribia) ardura bere gain hartzeko duen asmoa agertu du Oregik, eta aireportu horiek eta Frantzian mugaren ondoan daudenek "trafikoa kentzeko lehian" egoteak ez duela zentzurik zehaztu du.

"Hiru aireportu horiek elkarren lana osatzeko aukera badago", adierazi du Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak. Horren ustez, hiru terminaleko aireportu baten ikuspuntutik, EAEko terminal bakoitzaren espezializazioan oinarritutako euskal aireportu sare bat sortu behar da.

Mugikortasun iraunkorra eta intermodalitatea

Orokorrean, garraioaren esparruan eraginkortasuna handitzeko, mugikortasun iraunkorraren eta intermodalitatearen aldeko apustua egin du Oregik. Izan ere, sailburuaren ustez, Euskadik hiru portu komertzial, hiru aireportu, kalitate handiko errepide sarea eta beharrezko zabalerako hiru trenbide lotura ditu, eta, hori horrela, posible da eraginkortasuna handitzea.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea