Ekonomia -

SUPERSURREN TARTE BERRIA

Bilbo hegoaldeko saihesbideak hesirik gabeko lehen bidesaria izango du

Free-flow delakoari esker, ibilgailuak ez du bidesarian gelditu beharko, ezta martxa murriztu ere, ohiko ordain-sistemaren aurrean trafikoaren segurtasuna eta arintasuna bultzatuz.

Imanol Pradales Supersurreko zati berriaren aurkezpenean. Argazkia: Bizkaia.eus
Imanol Pradales Supersurreko zati berriaren aurkezpenean.
Imanol Pradales Supersurreko zati berriaren aurkezpenean. Argazkia: Bizkaia.eus

EITB.EUS

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Interbiak enpresak Larraskitu eta AP-68 autobidea lotuko dituen Bilbo hegoaldeko saihesbidearen 1B zatia hornitzeko kontratua lizitatu du. Free-flow bidesari-sistema berriarekin, ibilgailuen pasabidea eskanerren eta matrikulak irakurtzeko kameren bidez erregistratuko da. Gainera, Arnotegiko eta Seberetxeko tunelek kamera termikoak izango dituzte.

36 milioi euroko zenbatekoarekin, tarte honen gainegitura instalatzeko lehiaketa bi zatitan banatzen da: lehenengoa, argiztapen, aireztapen eta suteen aurkako babeserako instalazioetarako. Bigarrena, segurtasun, zaintza eta kontrol-zerbitzuetarako, bidesariak kobratzeko sistemarako, komunikazio-sarerako eta kontrol-zentrorako.

Imanol Pradales Azpiegituretako eta Lurralde Garapeneko foru diputatuak adierazi duenez, "2023an tarte hori ekipamendu oso berritzailearekin jarriko da martxan, eta eskura dauden azken teknologiak erabiliko ditu eraginkortasun energetiko handiagoa lortzeko, ingurumen-inpaktuak murrizteko eta erabiltzaileen segurtasuna indartzeko. Horretarako, Aldundiak 36 milioi euro inbertituko ditu Supersur-AP68 konexioko instalazio teknologikoen ekipoetan, Bizkaian azken belaunaldiko autobidea lortzeko".

Free-flow bidesaria eta kamera termikoak

Bizkaiko lehen free-flow bidesaria izango du Bilbo hegoaldeko saihesbidearen zati berriak. Oztoporik gabeko ordain-sistema horren bidez, ibilgailuak ez du gelditu beharko, eta ez du martxa moteldu beharko, ohiko ordain-sistemaren aurrean trafikoaren segurtasuna eta arintasuna bultzatuz.

Ordainpeko arkupeak Bentan kokatuko dira, eta Bilbo hegoaldeko saihesbidera, AP-68ra edo AP-68ra irteten edo sartzen den ibilgailu bakoitza erregistratuko da, baita Trapagarango HMra, Kadaguako korridorera eta Larraskitura sartzeko sarreretan ere.

Free-flow bidesarietan eskanerrak eta matrikulak irakurtzeko kamerak erabiliko dira. Horrela, Bilbo hegoaldeko saihesbidearen eta AP-68aren autobideen arteko konexioa bidesari-hesiak zeharkatu gabe eta abiadura murriztu gabe egingo da, trafikoaren arintasuna eta segurtasuna hobetuz.

Horrez gain, Arnotegiko eta Seberetxeko tunelek kamera termikoak izango dituzte, eta kontrol zentroko operadoreek tunelen barruan zer gertatzen den ikusi ahal izango dute.

Amaitzeko, eraginkortasun energetikoa hobetzeko, 4.000 LED lanpara instalatuko dira, eta bereziak izango dira Bolintxuko biaduktuan, ingurumen-inpaktua minimizatzeko.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafikoa Bilboko albisteak Bizkaiko albisteak Ekonomia berriak Gaurko titularrak Eguneko albisteak Supersur Bilbo