Gizartea -

Bidegorriak

Bizkaiak bidegorri sarea bikoiztea eta aparkalekuak prestatzea aurreikusi du

Bizkaiko Foru Aldundia aparkaleku horiek non kokatu baloratzen ari da, haien erabilera beste garraiobide batzuekin konbinatu ahal izateko.

Bizikleta baten artxibo irudia Bilbon. Argazkia: EiTB.
Bizikleta baten artxibo irudia Bilbon.
Bizikleta baten artxibo irudia Bilbon. Argazkia: EiTB.

Agentziak | Erredakzioa

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Miguel Angel Gomez Viar Bizkaiko Garraio eta Mugikortasun Iraunkorreko foru diputatuak astelehen honetan adierazi duenez, bere saila legealdi honetan "800 eta 900 kilometro arteko bidegorriak lortzen" saiatuko da, eta, beraz, egun dagoen "sarea bikoizten" saiatuko da. Aparkaleku seguru berriak sortzea ere aurreikusi du, erabiltzaileei bizikleta beste garraiobide publikoekin konbinatzeko aukera emango dietenak, eta "urtea amaitu baino lehen" martxan jartzea espero dute.

Horren harira, Bizkaiko Bidegorri Sarearen erabilera sustatzeko kanpaina aurkeztu du astelehen honetan garraioko titularrak, eta, adierazi duenez, zazpi kilometro baino gutxiagoko distantzietan, erabiltzaileak bizikleta erabiltzeko eta beste garraiobide batzuekin (metroa, autobusa edo tranbia) konbinatzeko prest egongo lirateke.

Hori dela eta, adierazi duenez, dagoeneko identifikatuta daude bizikletarekin "masa kritikoa" duten tokiak, "leku seguru batean gordeta uzteko" eta hortik beste garraiobide batera joateko (autobusa edo metroa).

Txirrindulariei espazio seguru hori eskaintzeko "aukera ezberdinak baloratzen" ari direla ere adierazi du. Horren ildotik, "urtea amaitu baino lehen" martxan jarriko diren aparkalekuak non kokatu identifikatzen ari direla berretsi du.

Kokaleku "egokienak"

Halaber, azaldu du ez duela "uste" arazorik sortuko denik, Bizkaiko herritarren % 95 garraio publikoko geltoki batetik 300 metro baino gutxiagora baitago, eta, beraz, bizikletentzako aparkaleku horietarako "kokaleku egokienak" zeintzuk diren bilatu behar dela nabarmendu du.

"Intermugikortasuna hobe dezaketen lekuetan aparkalekuak erostea eta instalatzea denboran zehar jarraituko den apustua izatea" da, eta, beraz, "aparkaleku seguru horien hornidura handitzen saiatuko gara legegintzaldian zehar".

Neurri osagarri gisa, "beharrezkoa den bide-prestakuntza jarriko da abian, bizikleta ez ezik, sortzen ari diren mugikortasun-bide berrien inguruan dauden zalantzak argitzeko, hala nola, patinete elektrikoen eta beste gailu batzuen ingurukoak".

Bizkaiko bidegorri sarea 400 kilometro baino gehiagok osatzen dute, foru diputatuaren arabera, eta erabiltzen duten pertsonek "oso balioetsia" da; hala, 10 erabiltzailetik 7k "modu egokian" baloratzen dute Bizkaiko Lurralde Historikoak duen bidegorri sistema.

"Apustu estrategiko honetan aurrera egiten jarraitzeko beharra" babestu du Gomezek, "Hala nahi duten pertsona guztiei bizikleta garraiobide gisa erabiltzea erraztu ahal izateko".

Egun jakinarazi duenez, 80 kilometro baino gehiagoko bidegorri daude eraikitze prozesuan, edo eraikuntza proiektua idatzita; Ciclable Plan Zuzentzaileak, berriz, beste 400 kilometro egiteko asmoa du, "bizikleta ardatz ezberdinak osatzeko".

Zentsu honetan, legegintzaldi honetan "bidegorrien 800 eta 900 kilometro artean lotzea" du helburu bere sailak, eta, horren arabera, egun dagoen "sarea bikoiztea" da xedea.

Mugikortasun jasangarria bere sailaren "apustu estrategikoa" dela ziurtatu du foru diputatuak, eta, aldi berean, Udalen zeregina nabarmendu du, "herritarrengandik gertuen dagoen administrazioa den aldetik", "jokatu egingo baitu eta paper erabakigarria jokatuko baitu".

Hori dela eta, Aldundiak diru-laguntzen lerro bat abiaraziko du, Hiri Mugikortasun Iraunkorreko Planak (PMUS) ez dituzten 5.000 biztanletik gorako udalerriei laguntzeko, edo lehendik dituztenak baina aldatu nahi dituztenak laguntzeko, "pandemiak eragindako ikuspegi berria ikusita".

Kanpainia

"Bidegorriitu zaitez- Bidegorrizate" izeneko kanpainari dagokionez, diputatuak adierazi du Bizkaiko hiri- eta hiriarteko bidegorri-sarearen erabilera "sustatu" nahi duela, bai eta sare horren erabilera bultzatu ere lanera joateko, ikasteko edo normalean egiten den beste edozein bidaietarako, bizikleta garraiobide bakar gisa edo izaera publikoko beste batzuekin konbinatuta erabiliz.

Adierazi duenez, bizikleta garraiobide "azkarra eta eraginkorra" da energia kontsumoari dagokionez, "ingurumenaren babesarekin lerrokatuta" dago, eta, aldi berean, "ez da kutsagarria" eta hirietan "zarata gutxi" sortzen du.

Miguel Angel Gomezek adierazi du "pandemiarik gabe", bizikletan joatea "lehentasunezkoa" zela, eta orain "premia bat" dela, COVID-19ren aurkako txertoa jarri arte, "beharrezkoa baita pertsonen arteko urruntzea mantentzea eta automobil partikularren erabilera masiboa saihestea, eta hori baino ez dute egiten hirietako airearen kalitate-arazoak larriagotzeko".

Ziurtatu duenez, bizikletaren erabilerak "garraio publikoa arintzen lagun dezake, eta hiriko joan-etorrietarako ibilgailu egoki gisa aurkezten da", Munduko Osasun Erakundeak edo Bizikletaren Aldeko Hirien Sareak adierazten duten bezala.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Bizkaia Euskal Autonomia Erkidegoa Gizartea Eguneko albisteak Albisteak Garraio publikoa Euskal Herriko bidegorriak