Gizartea -
TRANSPORTE
Prestazio Altuko Trenaren egungo trazatua hobetzeko eskatu diote Foru Gobernuari
Trenbideko sindikatuek eta Nafarroako Trenaren Aldeko Plataformak sinatutako akordioaren helburua Nafarroarentzat "trenbide-korridore moderno eta eraginkorra" lortzea da.
EITB MEDIA
Trenaren sektorean ordezkaritza duten sindikatuek eta Nafarroako Trenaren Aldeko Plataformak Nafarroako trenaren egungo ibilbidea hobetzeko eta Prestazio Altuko Trena "egungo korridore hobetuetatik" iristea babesteko eskatu diote Foru Gobernuari.
Eskaera hori bi taldeek sinatutako eta ostiralean Foru Gobernuaren erregistroan aurkeztutako "Nafarroako tren garraioaren aldeko akordioa"ren zati bat da. Agiri hori Espainiako Gobernuak Nafarroan duen Ordezkaritzan ere erregistratuko dute; eta "Nafarroako trenbidearen egungo trazadurak egokitzeko eta hobetzeko eta bidea bikoizteko" eskatuko diete bi administrazioei.
Besteak beste, honako eskaera hauek egin dituzte: "Nafarroarako egungo trenbide-proiektuaren plangintza birbideratzea eta prestazio handiko trenak Erkidegora iristearen aldeko apustu garbia egitea, xede horretarako hobetutako eta egokitutako egungo korridoreen bidez"; "plangintza berri hori berehala gauzatzea, Nafarroa Estatuko eta Europako trenbide-saretik isolatuta ez geratzeko" eta " tren-zerbitzuak zabaltzearen aldeko apustu irmoa egitea, herriak, hiriak eta industrialdeak elkartuz Erkidegoa egituratzeko eta tren bidezko salgaien garraioa handitzeko".
Foru Administrazioko bulegoetan erregistratu ostean, taldeek Nafarroako Gobernuari eskatu zioten "ekimena babes dezala, bere esku dauden eta egokitzat jotzen dituen kudeaketa guztiak eginez" azaldutakoa bete dadin eskatzeko, "Foru Erkidegoaren etorkizunaren eta interesen alde".
Mikel Santamaria Nafarroako Trenaren Aldeko Plataformako bozeramailea eta sindikatuetako ordezkariak izan ziren erregistroan. Azaldu zutenez, bi kolektiboen arteko akordioak Nafarroarentzako "trenbide-korridore moderno eta eraginkorra" lortzea du helburu, bidaiariak eta salgaiak garraiatuko dituena eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren "politika berriarekin bat etorriko dena".
Santamariaren arabera, horrela, Korridore Atlantikoarekin eta Mediterraneokoarekin eta Europako gainerako lurraldeekin "lotura arina eta eraginkorra" bermatu ahalko da, eta horregatik eskatzen zaio Estatuari Nafarroan Castejon-Logroño eta Teruel-Zaragoza tarteetarako iragarritakoen antzeko jarduera bat egiteko; bertan, egungo trazatuak hobetzea eta prestazio handiko lineak epe laburrean iristeko prestatzea planteatu dute.
Horren hitzetan, jarduera horiek (gauzatzeko epe laburragoa eta inbertsio txikiagoa eskatzen dituzte) egungo geltokiak eta geralekuak kontserbatzea ahalbidetzen dute, eta "horrek erkidegoa egituratzen laguntzen du eta zerbitzuak, maiztasunak, prestazioak, abiadurak eta bidaia-denborak handitu ahal ditu"; era berean, lanpostuak sortzen dira, sektoreko okupazioa berreskuratzen da eta ingurumen-inpaktua murrizten da.
Horien esanetan, Estatuko beste leku batzuetarako planteatutako jarduera horiek ahalbidetzen dute bidaiariak eta salgaiak garraiatzea; herriak, hiriak eta industrialdeak elkartuz lurraldea egituratzea, eremu isolatuak utzi gabe; ekonomikoki bideragarria eta iraunkorra den azpiegitura izatea orain eta etorkizunean, eta Nafarroari azpiegitura lehiakorra ematea epe laburrean.