Ekonomia -
trenbide konexioak
Nafarroak bere gain hartuko du egungo trenbidea Landabengo industrialdetik ateratzeko lanen kostua
Adifek bereganatuko du azpiegitura, linea konbentzionalean sartzeko.
agentziak | eitb media
Foru Erkidegoak bere gain hartuko du momentuz 40 milioi eurokoa den kostua, egungo trenbidea Landabengo industrialdetik ateratzeko eta Volkswagen hartzen duen industria lurra hedatzea ahalbidetzeko. Azpiegitura "estrategiko" hori Adifi emango zaio, linea konbentzionalean barneratu dezan.
Hala jaso du Espainiako eta Foru Erkidegoko gobernuek Adif Estatuko trenbide konexioak kudeatzen dituen enpresa publikoarekin sinatutako akordioan. Enpresa horren arduradunek Landaben eta Arazuri-Orkoien industrialdeen artean trenbide linea berri bat sustatzeko jarduera protokolo orokorra sinatu dute ostegun honetan Iruñean.
Akordioa sinatuta, Raquel Sanchez Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako ministroak azpimarratu du akordio hori garrantzitsua dela "Nafarroako industria garatzeko eta salgaien trenbideko garraioa bultzatzeko, estrategikoa baita Gobernu honentzat, gure produkzio ereduaren trantsizio ekologikoan duen eraginagatik".
Villafranca-Peralta abiadura handiko tartea, % 80an osatuta
Era berean, Adifek Villafranca-Peralta abiadura handiko zatian egingo dituen 5 kilometroko lanak % 80an daude osatuta eta 2023an amaituko dira, 75,7 milioi euroko inbertsioa egin ondoren.
Ibilbidean, Martzillako biaduktua (854 metro) nabarmentzen da, Zaragoza-Altsasu trenbidearekiko eta NA-228 eta NA-660 errepideekiko bidegurutzea konpontzen duena; eta Aragoi ibaiaren gaineko biaduktua (546 metro), ibaibidea eta uholde sotoa gainditzen dituena, inguruko espezieekiko eragina txikiagotuz, hala nola bisoi europarrarekiko.
Halaber, AP-15 autobidearen gaineko pergola (154 metro) eta "El Montico" deritzon tunel faltsua (394 metro) ere badira, azpiegitura ingurunean barneratzea lortzeko.