Itxi

Ekonomia

Koronabirusa

Ardoak sustatzeko marka berria sortu dute, Basque Wine, % 40ko galerak arintzeko

Agentziak | Erredakzioa

Horrela, establezimenduetan Arabako Errioxako ardoak eta hiru deituretako txakolinak (Araba, Bizkaia eta Getaria) nabarmenduko dira, "Basque Wine" irudi berriaren gainean.

  • Basque Wine markaren aurkezpena.

    Basque Wine markaren aurkezpena. Argazkia: EFE

Eusko Jaurlaritzak eta Euskadiko mahastizaintza eta ardogintza sektoreak erkidegoko ardo guztiak sustatzeko ekintzak abiaraziko dituzte, "Basque Wine" erreferentziarekin, upeltegiek aurten % 40 eta % 45 arteko galerak izango dituztela aurreikusten baita.

"Ardoak 'Basque Wine' bat merezi du, gure ardo guztiak nazioartean Euskadirekin identifikatuta egoteko moduko aterki bat", azaldu du Arantxa Tapiak, Ekonomiaren Garapen eta Azpiegituretako sailburuak, astelehen honetan Arabako Errioxako ardogintzaren sektoreko ordezkariekin Bittor Oroz Nekazaritza, Arrantza eta Elikagai Politikako sailburuordearekin egindako bileran.

Sailburuak zehaztu duenez, "sustapenaren aterki" berri hori ostalaritza sektorean eta banatzaile handietan ere erabiliko da, euskal ardoak "behar bezala definituta" geratuko diren gune "berezi" batzuk egon daitezen.

Horrela, establezimenduetan Arabako Errioxako ardoak eta hiru deituretako txakolinak (Araba, Bizkaia eta Getaria) nabarmenduko dira "Basque Wine" irudi berriaren gainean, kontsumitzaileek Euskadin egindako edari horiek identifikatu ditzaten.

Ekimen hau COVID-19k sektorean izan duen eraginaren aurrean Tapiak Arabako Errioxako, ABRAko, Araexeko, Dolareko, Errioxako Taldeko, La Ruta del Vino elkarteko eta UAGA sindikatuko mahastizaintzako eta ardogintzako elkarteek parte hartu duten topaketan zehaztu dituen ekintzen parte da.

Ardoaren sektoreak "egoera zaila" bizi du, bai nazioarteko eskaria murriztu egin delako, bai Horeca kanala (ostalaritza eta hotelak) ia bi hilabete eta erdiz erabat gelditu delako. Egoera horren aurrean, sailburuak sektoreari adierazi dio beharrezkoa dela lankidetza areagotzea eta laguntza emateko neurri sektorialak unean uneko beharretara egokitzea.

Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailaren arabera, ARDOA-Basque Wine Officek egindako inkestan parte hartu duten Arabako upeltegien % 97k ziurtatu dute 2020an "galera ekonomiko handiak" aurreikusi dituztela, eta urte amaieran emaitzen batez bestekoaren eragin negatiboa % 40 eta % 45 artekoa izango dela.

Salmenten murrizketa, ekonomiari dagokionez, % 45 eta % 50 artekoa izango dela aurreikusi dute. Inkestatu gehienak beldur dira EAEko eta Estatuko merkatuetan salmentak % 60-65 murriztuko ote diren, eta esportazioak % 45 inguru jaitsiko ote diren. Horeca kanalean % 55 eta % 60 artean jaitsi daitezke.

Egoera hori arintzeko, Eusko Jaurlaritzak, Finantzen Euskal Institutuarekin lankidetzan, zirkulatzaile-lerro berri bat gaitu du, 50 milioi eurokoa. Euskadiko upeltegientzat zazpi urterako kredituak izango dira, baldintza onuragarrietan, hiru urteko gabealdia eta euriborra +% 1 izanik.

Gainera, beste neurri batzuen artean, tokiko eta nazioarteko merkatuan komunikazio- eta sustapen-programa bat diseinatu da bereizketa sustatzeko, 3 milioi eurorekin, eta bonu batzuk aktibatu dira upategien eraldaketa digitala laguntzeko, guztira 700.000 eurokoa.

 

  • Bisitatuena

      Kargatzen ikusiena
      Kargatzen ikusiena