Ekonomia -

Bizkaia

Itsasadar azpiko tuneletik Getxo eta Sestao lotuko dituzten errepideak horrelakoak izango dira

Artatzako (Getxo) eta Ballontiko (Sestao) biribilguneak egiteko konponbide teknikoak aurkeztu ditu Aldundiak. Eskuinaldean, Artatzako parkea saihestuko dute errepideak lur azpian sartuz. Ezkerraldean, "lotune handi bat" altxatuko dute Galindoko biribilgunearen trafikoa arintzeko.

Argazkia: Bizkaiko Foru Aldundia
Argazkia: Bizkaiko Foru Aldundia
Infografia: Itsasadar azpiko tuneletik Getxo eta Sestao lotuko dituzten errepideak

2:51

EITB Media

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Itsasadarraren azpian hiru kilometroko tunelean, Artatza (Getxo) eta Ballonti (Sestao) lotuko dituzten errepideen konponbide teknikoak aurkeztu ditu gaur Bizkaiko Foru Aldundiak. Diseinuak aukeratzeko 30 aukera ezberdin aztertu dituzte. "Mugarri historikoa" dira, eta azpiegituraren bi "puntu kritikori" irtenbidea emango diete. Tunela 2028an zabalduko dute, 400 milioi euroko inbertsioa egin ondoren.

Imanol Pradales Azpiegitura eta Lurralde Garapenerako diputatuak prentsaurrekoan azaldu duenez, Eskuinaldean, ingeniarien proposamenak Artatza ingurua libratzeko aukera ematen du, bertan ikastetxe bat, institutu bat, parke bat eta etxebizitzak baitaude. Guztiek pasabide "estua" uzten dute. Pradalesek azpimarratu duenez, nahiz eta obrek zonaldean "eragina" izan, "azkenean egitura errespetatuko dute".

Ezkerraldean, "lotune handi bat" altxatzea berritasun nagusia izango da, Galindoko biribilgunearen trafikoa arintzeko eta Kantabriatik, A8tik, tunelera doazenen "sarbide zuzena" errazteko.

Supersaihesbidearen bigarren fasearekin batera, tunela Arrontegiko pilaketak eta "zaurgarritasun handia" murrizteko konponbide integralaren parte da. A8, Artatza eta Txorierriren artean, batez beste egunero 155.000 ibilgailuk zeharkatzen dute Arrontegi. Aldundiko datuen arabera, Itsasadar azpiko tunelak batez beste 51.000 ibilgailu hartuko ditu , eta Artatzatik 18.000 ibilgailu baino gehiago aterako ditu, 14.000 Max Centerreko zuzengunetik eta beste 35.000 inguru Arrontegitik.

Diputatuak nabarmendu duenez, proiektu "oso konplexua da; izan ere, estuario bat zeharkatzen du, eta metropolitik igarotzen da, eta beharrizan batzuk ditu, baina baita muga batzuk ere, tokia dagoena dagoelako".

Nolakoak izango dira bi aldeetako loturak?

Eskuinaldeko lotura Artatzako biribilgunean egingo dute, bertan batzen diren hiru ardatz nagusiak tunelarekin lotuz: Artatzako errepidea Bilbotik, Uribe Kostako korridorea eta Artatzako errepidea luzatzea Zugatzarteraino (Getxo).

Konexioa errei bakarreko sarrera edo irteeren bidez egingo dute, Artatzako biribilgunearen azpitik. Horrela, tunelaren lotune guztiak zuzenak izango dira.

Ezkerraldean, Itsasadar azpiko tunela Ballontiko ardatzera aterako da Nervaceroren biribilgunetik, eta A8ra Bilbora eta Kantabriara joateko loturen bidez. Gainera, "lotune handi bat" altxatuko dute Portugalete-Sestao eta tunela-Sestaoko trafikoa bideratzeko, Galindoko biribilgune saihestuz, Supersaihesbidearekin lotzeko.

Mugarri izango den hurrengo eraikuntza proiektuaren inguruan galdetu diote Pradalesi. Tunelaren multimodalitatea konpontzea izango dela ziurtatu du diputatuak, hau da, trafikoari beste mota bateko garraio publikoarekin laguntzea.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Trafikoa Bilboko Itsasadarra Getxo Santurtzi Sestao Bizkaia Barakaldo Ekonomia Eguneko albisteak Leioa Albisteak A-8 Autobidea Bizkaiko Foru Aldundia