Ekonomia -

LAN-GATAZKA

Hegaldiak bertan behera geratuz gero 600 eurorainoko kalte-ordainak jaso daitezkeela gogorarazi du FACUAk

Kontsumitzaileen elkarteak nabarmendu duenez, kaltetutako pertsonek hegaldiaren zenbatekoa eskatzeko aukera dute kasu horietan. Halaber, konpainiak ordaindu behar ditu bidaiariek beren gain hartu behar izan dituzten gastuak.

Hegaldiren bat bertan behera geratzen bada jaso daitezkeen kalte-ordainak. Irudia: EITB MEDIA
Hegaldiren bat bertan behera geratzen bada jaso daitezkeen kalte-ordainak. Irudia: EITB MEDIA
Hegaldiren bat bertan behera geratzen bada jaso daitezkeen kalte-ordainak. Irudia: EITB MEDIA

EITB MEDIA

Whatsapp Facebook Twitter Telegram Email

Iberiako UGT eta CCOO sindikatuek ez dute akordiorik lortu airelinearekin, eta, beraz, ostiral honetan hasi dituzte lanuzteak lurreko asistentzia ematen duten langileek, astelehenera arte. Testuinguru horretan, hegaldiren bat bertan behera geratzen bada, kaltetutako pertsonek kalte-ordainak eska ditzaketela gogorarazi du FACUA kontsumitzaileen elkarteak. Besteak beste, 600 eurorainoko konpentsazioak jasotzeko eskubidea dute, baita txartelaren zenbatekoa ere. Halaber, hegaldia bertan behera geratuz gero, konpainiak ordaindu behar ditu bidaiariek beren gain hartu behar izan dituzten gastuak.

Zehazki, Europako Parlamentuko eta Kontseiluko 261/2004 Araudiak zenbait konpentsazio aurreikusten ditu hegaldiak bertan behera geratzen direnerako. Hala, bidaiariek 250 euroko konpentsazioa jasoko dute 1.500 kilometrorainoko hegaldietan, 400 eurokoa Europar Batasunaren barruan 1.500 eta 3.500 kilometro bitarteko hegaldietan, eta 600 eurokoa gainerako hegaldietan.

Nolanahi ere, aire-konpainiek % 50 murriztu ahal izango dituzte konpentsazio horiek, baldin eta bidaiariari garraio alternatiboa eskaintzen badiote, kasuan kasu: hasierako hegaldian aurreikusitako iritsiera-orduarekin alderatuta, bi ordutik gorako aldea ez dagoenean 1.500 kilometroko edo hortik beherako hegaldi guztietan; hiru ordutik gorakoa ez denean 1.500 eta 3.500 kilometro arteko hegaldi guztietan, eta lau ordutik gorakoa ez denean gainerako hegaldietan.

Kontsumitzaileen elkarteak nabarmendu duenez, kaltetuek hegaldiaren zenbatekoa itzultzeko eskatu ahal dute zazpi eguneko epean, edo azken helmugara iristeko garraio alternatibo bat izateko, 261/2004 Araudiaren 8. artikuluan jasotakoaren arabera. Konpentsazio horiek, azken helmugara hiru ordutik gorako atzerapenarekin iristen diren hegaldietan ere eska daitezke.

Bidaiariek beste edozein motatako kalte-ordainak ere eskatu ahal izango dituzte, haien izaera edozein dela ere, hegaldia bertan behera uztearen ondorioz gastuak beren gain hartu behar izan badituzte: hotelak, bidaia antolatuak, konexio-hegaldiak, eta abar, baita kalte moralak ere, opor-egunak galdu badituzte, besteak beste.

Gainera, hegaldiaren irteera-ordua hurbiltzen denean bertan behera uzten bada, aire-konpainiek behar adina janari eta freskagarri eskaini behar dizkiete kaltetutako bidaiariei, ostatu eman behar diete gaua hotel batean igaro behar izanez gero, eta garraioa aireportutik hotelera joateko.

Konpainiek ez dituzte konpentsazio horiek eman behar, baldin eta aurreikusitako irteera-ordua baino gutxienez bi aste lehenago jakinarazten badiete erabiltzaileei hegaldia bertan behera utzi dutela, edo horren berri aurretik eman eta garraio alternatibo bat eskaintzen bazaie azken helmugara lau ordu baino gutxiagoko atzerapenarekin iritsi ahal izateko.

Hau zure interesekoa bada, baliteke beste gai hauek ere izatea
Bilboko Aireportua Bilbo Iruñea Bizkaia Araba Grebak Ekonomia Bilbo erdialdeko sarbidea Eguneko albisteak Gasteiz Albisteak Gasteizko Aireportua Sindikatuak CCOO UGT Hondarribiko aireportua Lan gatazkak Iruñea-Noain aireportua